آرایش ابرو

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درسال های اخیر تمرکز بسیار زیادی در صنعت مد بر روی ابروها ایجاد شده است. شکل، رنگ، قوس و ... همگی می توانند به طور چشم گیری چهره را تحت تاثیر قرار داده و تغییرات بسیاری را برای چهره افراد ایجاد نماید. به همین دلیل است که یک انتخاب خوب در زمینه رنگ ابرو، مدل و ... می تواند زیبایی صورت را تکمیل کند.

 

 

چگونه رنگ ابرو مناسبی انتخاب کنیم؟

 

انتخاب مدل مناسب برای ابروها

اولین گام برای اینکه رنگ ابروهایتان به بهترین شکل ممکن دیده شود این است که مدل مناسبی را برای ابروهای خود انتخاب کنید. ممکن است شما رنگ زیبایی را برای ابروهای خود انتخاب کرده باشید اما زمانی که شکل و مدل ابرو مناسب نباشد مطمئنا زیبایی رنگ ابرو نیز دیده نخواهد شد.

 

انتخاب رنگ ابرو مناسب

بعد از اینکه ابروهای خود را مرتب کردید و مدل مناسبی را برای ان ها ایجاد نمودید باید رنگ ابرو خود را نیز به درستی انتخاب کنید تا زیبایی چهره تان کامل شود. امروزه علاوه بر رنگ کردن ابرو، محصولات آرایشی بسیاری وجود دارند که طیف رنگی خوبی را برای انتخاب بهترین رنگ ابرو در اختیارتان قرار می دهند. 

برای انتخاب بهترین رنگ ابرو لازم است تا سایه های مختلف لوازم آرایشی مخصوص ابرو مانند مداد ابرو، سایه ابرو، ریمل ابرو و ... را امتحان کنید.

بهترین پیشنهاد این است که ابتدا از یک رنگ پایه با سایه خاکستری مایل به قهوه ای شروع کنید. این رنگ معمولا برای افرادی که دارای رنگ مو تیره هستند بسیار مناسب است و با هر رنگ پوستی نیز تناسب خوبی خواهد داشت. اگر رنگ موهایتان روشن باشد ممکن است این رنگ ابرو زیبایی و جذابیت خوبی را برایتان ایجاد نکند. پس بهتر است در این مواقع به دنبال محصولاتی باشید که رنگ روشن تر و نزدیکی به رنگ موهایتان دارد.

محصولات آرایشی مختلف نتایج مختلفی را نیز به همراه خواهند داشت. معمولا پودر ها یا سایه ابرو ظاهری ظریف تر ایجاد می کنند در حالی که مداد ابرو، ریمل ابرو و ... ظاهر پررنگ تر و مشخص تری را برای ابروهایتان ایجاد خواهند کرد.

 

رنگ ابرو مناسب

 

تناسب رنگ ابرو با رنگ پوست، مو و رنگ چشم

قانون کلی  انتخاب رنگ ابرو این است که همواره رنگی را برای ابروهایتان انتخاب کنید که دو درجه از رنگ موهایتان متفاوت باشد.

برای مثال اگر موهایتان به رنگ قهوه ای تیره است هرگز رنگ قهوه ای تیره را برای ابروهایتان انتخاب نکنید! بلکه رنگ کاراملی یا بلوند تیره بهترین انتخاب برای رنگ ابروهایتان خواهد بود. در مقابل اگر موهایتان را روشن و بلوند کرده اید باید رنگی را برای ابروهایتان انتخاب کنید که با رنگ اصلی موهایتان تناسب داشته باشد.

 

گاهی انتخاب رنگ یکسان برای مو و ابرو ممکن است نتایج خوبی را به دنبال نداشته باشد. مثلا اگر رنگ موهایتان بلوند است و ابروهایتان را نیز بلوند و روشن کنید در نهایت چهره ای بی روح خواهید داشت و همچنین زیبایی رنگ موهایتان نیز به خوبی دیده نخواهد شد. در این مواقع بهتر است رنگ ابرو خود را چند درجه تیره تر از رنگ موهایتان انتخاب کنید و این رنگ را با رنگ پوستتان تطبیق دهید تا انتخاب بهتری داشته باشد. اگر تن پوستتان صورتی است بهتر است رنگ های گرم را برای رنگ ابروهایتان انتخاب کنید.

 

تناسب رنگ ابرو با رنگ چشم و مو

 

اگر رنگ موهایتان تیره است و در مقابل رنگ پوستی عمیق و سبزه نیز دارید به دنبال مداد ابرو یا رنگ ابرو بسیار تیره و مشکی نباشید! یک رنگ قهوه ای ملایم می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اگر رنگ چشم هایتان تیره است بهترین گزینه این است که رنگی را برای ابروهای خود انتخاب نمایید که کمی از رنگ موهایتان روشن تر باشد و بالعکس؛ اگر رنگ چشم هایتان روشن است بهتری است رنگی که برای ابروهایتان انتخاب می کنید دو درجه از رنگ موهایتان تیره تر باشد.

 

رنگ ابرو مناسب برای رنگ چشم تیره

 

نکته آخر اینکه : همیشه سعی کنید از دو سایه مختلف برای رنگ ابروهایتان استفاده کنید تا حالتی طبیعی تر و زیباتری را برای ابروهایتان ایجاد نمایید. 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید

  • هانیه اکبرپور