آرایش ابرو

  • ۰
  • ۰

معرفی انواع روش های کاشت ابرو

مهم‌ترین عضو صورت که تأثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد ابروها هستند. افراد زیادی وجود دارند که از فرم ابروهای خود و یا از کم‌پشت بودن آنها راضی نیستند. از این رو اقدام به انجام برخی راهکارها نظیر تاتو، مداد کشیدن و هاشور زدن و … می‌کنند؛ اما این روش‌ها به صورت موقت هستند و عوارض سنگینی در پی دارند. در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در رفع ایرادات ابرو صورت گرفته است. یکی از روش‌هایی که در این زمینه به کار گرفته می‌شود پیوند ابرو است. این روش به صورت دائمی است و ظاهری طبیعی به ابروها می‌دهد. کاشت ابرو، خود دارای روش‌‌های مختلفی است که هر کدام، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

 

برای آشنایی و مراجعه به مراکز کاشت ابرو به تبلیغات اینترنتی سایت شیپور مراجعه کنید

جدیترین روش‌های کاشت ابرو

برای کاشت ابرو و کاشت مو شباهت بسیار زیادی به هم دارند. با این تفاوت که در کاشت ابرو تعداد فولیکول های جدا شده از بانک مو بسیار کمتر از کاشت مو است. برخی از این روش‌ها به دلیل عوارض بسیار زیادی که داشته‌اند، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. امروزه روش‌های جدید با عوارض کمتر و نتایج بهتر جایگزین روش‍‌های قدیمی‌تر شده‌اند. به عنوان مثال، روش FUT که نوعی جراحی برای پیوند ابرو بود به دلیل درد، خونریزی و دیگر عوارض منفی که داشت به نسخه‌ای باطل تبدیل شده است. از دیگر روش‌های این عمل زیبایی می‌توان به FUE و FIT اشاره نمود. این روش‌ها نیز به عنوان بهترین روش کاشت ابرو شناخته می‌شوند. در روش FUE از موهای پشت گوش خود فرد، برداشت شده و برای کاشت استفاده می‌شود. این روش‌ها نیز دارای اثری ماندگار هستند. فقط باید در این روش‌ها، موهای فرد تراشیده شود. در ادامه جدیدترین روش کاشت ابرو را بررسی می‌کنیم:

بهترین روش کاشت ابرو FIT

این روش از را نمی‌توان بهترین روش برای ترمیم ابرو دانست؛ اما از بهترین روش برای کاشت ابرو به شمار می‌آید. در این روش پزشک تک تک فولیکول‌های مو را انتخاب کرده و از پوست جدا می‌کند. این کار توسط هولدر دستی انجام می‌شود و به همین دلیل ممکن است در زمان جدا کردن مو، فولیکول و ریشه مو آسیب ببیند. این روش کاشت را غیر تهاجمی می‌دانیم؛ چرا که در آن به هیچ عنوان بخیه وجود ندارد، خونریزی محدود است و درد آن نسبت به روش های قدیمی‌تر کم است. در ضمن نیاز به کوتاه کردن مو وجود ندارد.

روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT زیر مجموعه روش کاشت FIT است. این روش را بهترین روش ترمیم ابرو نمی‌دانیم‌؛ با این حال احتمال آسیب رسیدن به فولیکول های مو در آن کمتر است. چرا که پزشک در این روش به جای هولدر دستی از دستگاه برای جدا کردن فولیکول‌ها استفاده می‌کند. SUT روش جدید کاشت ابرو نیست و مدت‌ها است که از آن برای کاشت ابرو استفاده می‌شود. درد و خونریزی در این روش کمتر از FIT است؛ چرا که دستگاه با دقت و ظرافت بیشتری فولیکول مو را از سر جدا می‌کند.

روش کاشت ابرو MFIT

روش کاشت ابرو Micro FIT که به اختصار MFIT گفته می‌شود، جدیدترین روش کاشت ابرو نام گرفته است. در این روش دقت برداشتن موها، از دیگر روش اس یو تی نیز بیشتر است. در ضمن این روش نیز از زیر مجموعه های روش FIT است و برای برداشتن موها نیاز به جراحی وجود ندارد. فقط دستگاهی که برای برداشتن مو استفاده می‌شود دقتب سیار بالایی دارد و بیشترین حجم موی استخراج شده قابلیت پیوند دارند. فولیکول‌های برداشته شده اغلب سالم هستند و رشد می‌کنند.

روش تریکوفیتیک اسکارلس میکروگرافت

گذشته از این روش‌ها، روش تریکوفیتیک اسکارلس میکروگرافت نیز وجود دارد. برای افرادی که در پی پاسخ به این سؤال هستند که بهترین روش کاشت ابرو کدام است باید بگوییم که این روش که به سوپر کاشت ابرو نیز نام گرفته است به عنوان جدیدترین روش کاشت مو شناخته می‌شود. این روش که جدیدترین روش پیوند ابرو است به عنوان اثربخش‌ترین روش معرفی می‌گردد. در آن برای برداشت فولیکولارهای مو، از تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلس استفاده شده و هیچ اثری از جراحی بر روی ابرو نمی‌ماند.

مزایای جدیدترین روش های کاشت ابرو

روش‌‌های مختلف کاشت ابرو به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند این روزها به یکی از روش‌های مطمئن به منظور درمان کم‌پشتی و ریزش ابروها شناخته شده‌اند. البته اگر نگاه مختصری به کاشت ابرو بیاندازیم با روش‌های مختلفی روبرو خواهیم شد. هر یک از این روش‌ها با توجه به تکنولوژی که در آن به کار رفته دارای یک سری نکات مثبت و منفی هستند که باعث می‌شود هر فردی یکی از آن‌ها را با صلاح‌دید پزشک و شرایط خود انتخاب کند. از طرفی دیگر برخی از مزیت‌ها در تمامی آ‌ن‌ها یکسان بوده و در همه روش‌ها می‌توان به آن‌ها دست یافت. در زیر به معرفی چند مورد از مهم‌ترین مزایای روش های کاشت ابرو پرداخته‌ایم:

  1. طبیعی بودن نتایج حاصل از کاشت ابرو، به طوری که بعد از مشاهده نتیجه نهایی کار هیچ فرقی با موهای ابروهای خود شما وجود نخواهد داشت. این درحالی است که روش‌های مشابه نظیر تاتو حالتی کاملا طبیعی نخواهند داشت.
  2. دائمی بودن نتایج به دست آمده، از دیگر مزیت‌های مهم به شمار آمده و شما نیازی به تکرار مداوم و پی در پی آن نخواهید داشت.
  3. رسیدن به ظاهر دلخواه با توجه به سلیقه بیمار، یکی از نکات مثبتی است که می‌توان در روش‌های کاشت ابرو به آن اشاره کرد. چرا که قبل از شروع کار پزشک طبق فرم صورت و سلیقه بیمار خط ابرو را مشخص کرده و عملیات کاشت را طبق آن انجام می‌دهد.
  4. بی‌خطر بودن تمامی روش‌ها در صورت انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص با تجربه

مزایا و معایب متدهای کاشت ابرو

عوارض روش های کاشت ابرو

در کنار تمامی مزیت‌ها و نکات مثبتی که برای جدیدترین روش ‌های کاشت ابرو دارند می‌توان در برخی موارد شاهد عوارض و معایب جزئی در آن‌ها بود. البته ناگفته نماند که این عوارض در صورتی می‌توانند مهم تلقی شوند که بیمار به توصیه‌ها و مراقبت‌های پزشک خود گوش نداده و یا به کلینیکی نامعتبر و پزشکی غیرحرفه‌ای مراجعه کند. از جمله مهم‌ترین عوارض روش های کاشت ابرو عبارتند از:

  1. مشاهده التهاب و قرمزی در ناحیه پیشانی و اطراف چشم
  2. خونریزی‌های خفیف
  3. سردرد
  4. درد در ناحیه بانک مو و ابروها
  5. تورم
  6. احساس خارش در دوره نقاهت
  7. عفونت

ویژگی‌های کاشت ابرو

در جدیدترین روش کاشت ابرو به ویژگی‌های مهمی توجه می‌شود که باعث طبیعی بودن ابروها خواهد شد.

  1. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به زاویه رشد ابروها اشاره کرد. اگر دقت کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که زاویه موهای ابرو در جهتی است که بر روی پوست صورت می‌خوابد. از این رو بهتر است از موهای پشت گوش برای کاشت ابرو استفاده شود. زیرا زاویه رشد آنها با زاویه رشد موهای ابرو مطابقت داشته و ظاهری نچرال به ابرو می‌دهد.
  2. از دیگر ویژگی‌های ابرو که در بهترین روش برای کاشت ابرو، مورد توجه قرار می‌گیرد جهت رویش موهای ابرو است. ابرو به سه قسمت دم، تنه و سر تقسیم می‌شود. در هر کدام از این بخش‌ها، جهت رویش مو با هم فرق دارد؛ بنابراین برای این که بعد از کاشت ابرو، ظاهر فرد به صورت طبیعی جلوه کند باید جهت رویش موهای کاشته شده با جهت موهای اصلی، یکی باشد.

آشنایی با مراکز کاشت ابرو در بخش آگهی رایگان شهر24

  • ۰۰/۰۲/۱۵
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی